Workshop: Job application training for international students Bewerbungstraining für internationale Studierende I

Datum: Freitag, 7.November.2014
Zeit: ganztägig, 09.00 am to 4.30 pm 09.00 - 16.30 Uhr
Ort: Münster University of Applied Sciences Robert-Koch-Str. 30, Münster You will receive a notice about the actual room separately in the week of the seminar. Fachhochschulzentrum (FHZ) Corrensstraße 25 48149 Münster Raum: Der Raum wird in der Woche des Workshops per E-Mail mitgeteilt.
Kategorien: Terminkalender FH

Those who wish to apply for a work placement or a job in Germany need to be familiar with a number of rules.

Is it possible to send speculative applications or simply apply to a job advertisement on the internet? How and where can I find job vacancy announcements or a company that suits my field of interest? How should my application be structured; what should it include?
And then there is the stress of going for a job interview: what will it consist of and how should I behave?

In this seminar you will learn how to - write a letter, create your German CV and draw up a motivation report - make phone calls - prepare for a job interview - survive an interview for a job (e.g. describe your strengths and weaknesses) in addition to many other aspects. Please bring your own CV with you to work on it.

The workshop will be led by external referents of the ESE e.V. Each participant will receive a certificate. Please register with our online registration for this seminar. Participation is free, but it is only possible for international students of the FH Münster. There are a limited number of places available.

Für ausländische Studierende ist es oft schwer, sich einen Bewerbungsablauf in Deutschland vorzustellen.

Der Workshop informiert über verschiedene gängige Auswahlverfahren in Deutschland und gibt Tipps für eine gelungene Selbstpräsentation.

Dabei wird folgenden Fragen nachgegangen:

• Kann ich mich initiativ bewerben oder nur auf eine Anzeige auch über das Internet?
  • Wo und wie finde ich eine ausgeschriebene Stelle oder eine Firma, die zu meinem Interessengebiet passt?
  • Wie muss meine Bewerbung aussehen, was gehört dazu?
  • Und dann welcher Stress das Bewerbungsgespräch: Wie wird es wohl ablaufen und wie verhalte ich mich?

In diesem Seminar lernen Sie, wie Sie ein Anschreiben verfassen, Ihren Lebenslauf gestalten und welche Zeugnisse und Nachweise beizulegen sind. Außerdem entwickeln Sie eine individuelle Selbstvermarktungsstrategie.

Bitte bringen Sie Ihre aktuellen Bewerbungsunterlagen mit zu dem Workshop, um konkret daran arbeiten zu können.

Dieses Angebot richtet sich ausschließlich an internationale Studierende aus dem Ausland, die an der FH Münster studieren. Die Teilnehmer erhalten eine Teilnahmebescheinigung.

Die Teilnahme ist kostenlos. Die Teilnehmerzahl ist begrenzt.