ENGLISH

Welcome Workshop for international students Infos für Internationale: Rund um's Geld

Datum: Donnerstag, 1.Juni.2017
Zeit: ganztägig, 17:00 - 19:00 h 16:30 - 18:00 Uhr
Ort: Campus Steinfurt Stegerwaldstraße 39 48565 Steinfurt Raum: HGC A 302 International Office Johann-Krane-Weg 25 3. Etage 48149 Münster
Kategorien: International Office

In this workshop we would like to give information and tipps how to get along, but also look back at your start and all challenges you had to face.
You will receive lots of information about studying and living in Muenster and there is chance to exchange with other students.

The target group are students in their first or second semester.

You have to apply via "PLUSPUNKT" (see 'Interkulturelle Kompetenz').

Neben Informationen des International Office gibt es Unterstützung bei der Recherche und Gelegenheit zum Austausch zu Fragen aller Art.

Für wen? Die Veranstaltung ist für internationale Studierende in Münster und Steinfurt, die ihr gesamtes Studium an der FH Münster  absolvieren (keine ERASMUS-Aufenthalt)

Die Anmeldung erfolgt über den PLUSPUNKT-Veranstaltungskalender (siehe "Interkulturelle Kompetenz").