• Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike;  Linnemann, Kerstin  (2014): "Creative Coupling - a key opportunity for success in transfer", Vortrag auf der 2014 UIIN University-Industry-Interaction Conference, am 24.04.2014 in Barcelona, Spanien.
  • Baaken, Thomas (2014): "Innovating by "Creative Coupling" and "Hybrid Value Creation"", Vortrag im UniTransfer Project of DIES Program (Dialogue on Innovative Higher Education Strategies) of DAAD and German Rectors Conference, an der Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo UAEH, am 17.03.2014 in Pachuca, Mexico.
  • Baaken, Thomas (2014): "Wirtschafts-Wissenschafts-Kooperationen als Erfolgsfaktor im Employer Branding", Festvortrag auf der Stipendienfeier der Fachhochschule Münster, am 08.03.2014 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2013): "Science-to-Business Marketing and Research Commercialisation - new approaches to successful technology and knowledge transfer", Vortrag im Projekt d-PoLiTaTE der Europäischen Kommission (Alfa3) am 15.11.2013 an der Universidad de Buenos Aires, Argentinien.
  • Baaken, Thomas (2013): "Wirtschafts-Wissenschaftskooperationen - Chancen und Risiken", Vortrag bei der ECCA-Gruppe Deutschland e.V., am 07.11.2013 in Düsseldorf.
  • Baaken, Thomas (2013): "Challenges in University-Business Cooperation", Vortrag im Modul "Structures in University-Business Cooperation and Technology Transfer", UniTransfer Project of DIES Program (Dialogue on Innovative Higher Education Strategies) of DAAD and German Rectors Conference, am Tec Costa Rica, am 30.09.2013 in Cartago, Costa Rica.
  • Baaken, Thomas (2013): "Strategies to create University-Industry Partnerships", Gastvortrag am Tec Costa Rica, Sede de San Carlos, CTEC, am 24.09.2013 in San Carlos, Costa Rica.
  • Baaken Thomas (2013): "Unternehmergeist in der Hochschule", zusammen mit Todd Davey, Victoria Galan-Muros und Arno Meerman, Vortrag an der "Wissenbar im Schlauraum Münster", Stadt der Wissenschaften 2013, am 10.06.2013 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2013): "Science-to-Business Marketing - a different approach to technology and knowledge transfer", Vortrag & Workshop an der Vrije Universiteit Amsterdam, Faculteit der Sociale Wetenschappen, am 27.05.2013 in Amsterdam, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2013): "International Marketing Research- Options and Benefits", Vortrag an der Christ University, am 07.03.2013, Bangalore, Indien.
  • Baaken, Thomas (2012): "Science-to-Business - Knowledge and Technology Sharing. University as an Enabler towards Strategic University-Industry Partnership", Vortrag auf dem THIRD ASEM UNIVERSITY-BUSINESS FORUM 2012 "DRIVING INNOVATION", PUTRA WORLD TRADE CENTRE, am 05/06.11.2012 in Kuala Lumpur, Malaysia.
  • Baaken, Thomas (2012): "Study on the Cooperation Between HEIs and Public and Private Organisations in Europe", Vortrag auf dem THIRD ASEM UNIVERSITY-BUSINESS FORUM 2012 "DRIVING INNOVATION", PUTRA WORLD TRADE CENTRE, am 05/06.11.2012 in Kuala Lumpur, Malaysia.
  • Baaken, Thomas (2012): "La vinculación de las instituciones de educación superior con su entorno económico en el contexto internacional Alemania, Centroamérica y México", Buchpräsentation auf der Buchmesse "25 Feria Universitaria del Libro FUL" der Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (UAEH), am 25.08.2012 in Pachuca, Mexiko.
  • Baaken, Thomas (2012): "La vinculación de las instituciones de educación superior con su entorno económico en el contexto internacional Alemania, Centroamérica y México", Buchpräsentation an der Tecnológico de Costa Rica am 20.08.2012 in San José/Cartago, Costa Rica.
  • Baaken, Thomas (2012): "Wissenschaftstransfers zu Unternehmen - oder - Science-to-Business Marketing?", Vortrag auf dem Science Sailing Workshop "Energiewende als Chance", Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, 12. Juli 2012 in Greifswald, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2012): "S2B Science-to-Business als Innovatives Geschäftsmodell", Vortrag auf dem Workshop "Hanse Business Reloaded" auf dem 32. Internationalen Hansetag Lüneburg, am 28.06.2012 in Lüneburg, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2012): "Organisational Innovation in HEIs: Science Marketing vs Technology Transfer", Vortrag an der Vrije Universiteit Amsterdam, Faculteit der Sociale Wetenschappen, am 08.06.2012 in Amsterdam, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2012): "The Concept of Science Marketing", Gastvortrag an der Uniwersytet Ekonomiczny W Krakowie, am 26.05.2012, Cracow, Poland.
  • Baaken, Thomas (2012): "Cross-Border Technology Transfer", Vortrag auf der 2nd German-Russian Day of Knowledge and Technology Transfer "Innovationstream - Pipline for Knowledge and Technology Transfer", INP Greifswald, am 24.05.2012, in Greifswald, Germany.
  • Kesting, Tobias (2012) "Market-Oriented Knowledge and Technology Transfer - University Research Commercialisation from a Service Process Perspective", Vortrag auf der "20th Annual High Technology Small Firms Conference" (24.05.-25.05.2012) am 24.05.2012 in Amsterdam, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2012) "Insights and Results of a Recent Study on University-Business Cooperation (UBC) in Europe", Vortrag auf der Konferenz VI International Forum from Science to Business, am 17.05.2012, St. Petersburg, Russia.
  • Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike (2012): "Science-to-business Marketing as a real world case of UAEH in Mexico", Vortrag auf der 11th International Conference on Science-to-Business Marketing and 5th FinPin Conference "Entrepreneurial Universities" am 27.04.2012 in Münster, Germany.
  • Plewa, Carolin; Korff, Nisha; Baaken, Thomas; Macpherson, Gregory (2012): "Interrelationships between Dynamic Success Factors in University-Industry Linkages", Vortrag auf der 11th International Conference on Science-to-Business Marketing and 5th FinPin Conference "Entrepreneurial Universities" am 27.04.2012 in Münster, Germany.
  • Kliewe, Thorsten (2012): "Resources used by academics and practitioners in knowledge and technology transfer: empirical findings and introduction of the largest free resource database on university-industry", Vortrag auf der 11th International Conference on Science-to-Business Marketing and 5th FinPin Conference "Entrepreneurial Universities" am 27.04.2012 in Münster, Germany.
  • Kesting, Tobias (2012): Development of a framework for market-oriented university knowledge and technology transfer, Vortrag auf der 11th International Conference on Science-to-Business Marketing and 5th FinPin Conference "Entrepreneurial Universities" am 26.04.2012 in Münster, Germany.
  • Galán Muros, Victoria (2012): "State of European UBC with a focus on Collaboration and Commercialisation of R&D", Vortrag auf der TII-Proton Anual Conference, am 25.04.2012 in Kopenhagen, Dänemark.
  • Galán-Muros, Victoria, Davey, Todd (2012): "Student Mobility in the Context of Cooperation between Business and Higher Education Institutions", Vortrag  auf der ERACON & Erasmus Coordinators Konferenz am 19.04.2012 in Cluj-Napoca, Romania.
  • Davey, Todd; Galán-Muros, Victoria (2012): "Current Practice In European Student Mobility Within Industry-University Collaboration", Workshop auf der INENTER Konferenz am 18.04.2012 in Cluj-Napoca, Romania.
  • Kliewe, Thorsten (2012): "Value Creation in University-Industry Relationships", Vortrag an der Fachhochschule Zürich am 29.03.2012 in Winterthur, Schweiz.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; Galàn Muros, Victoria (2012): "Results of a Major Study on the Cooperation between Higher Education Institutions and public/private Organisations", Conference, European Commission MADOU, am 20.03.2012 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2012): "International Marketing Research- Options and Benefits", Vortrag im MBA Programme der Christ University Bangalore, am 09.03.2012, Bangalore, Indien.
    "Global Marketing Management", Vortrag (in Englisch) am IHI Zittau, am 25.2.2012 in Zittau, D.
  • Baaken, Thomas (2012): "Marketing in der Praxis", Vortrag vor Vertretern der regionalen Industrie und Doktoranden des IHI Zittau im Seminar "Marketing in Praxis und Wissenschaft", Jun.-Prof. Dr. Harland, am 24.2.2012 in Zittau, Deutschland.
  • Junker, Christian (2011): "Science-to-Business Marketing - a Crucial Success Factor in Research", Conference, 1st German-Russian Day of Technology, 15.12.2011 in St. Petersburg, Russia.
  • Baaken, Thomas (2011): Science-to-Business Marketing - a new approach to technology and knowledge transfer, Vortrag auf dem Alumni-Seminar des DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) am 3.12.2011 in Guadalajara, Mexiko.
  • Baaken, Thomas (2011): Science-to-Business Marketing - a new approach to technology and knowledge transfer, Vortrag an der Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (UAEH), am 2.12.2011 in Pachuca, Mexiko.
  • Baaken, Thomas (2011): Kooperationsprojekte und -modelle zwischen Hochschulen und regionaler Wirt¬schaft: Science-to-Business, Vortrag auf dem Symposium "Strategien der Kooperation Hochschule-Wirtschaft" des IT-Forum Nord Westfalen, am 24.11.2011 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2011): Models of Collaborative Research and Science Marketing, Vortrag auf der Konferenz "EUIMA-Collaborative Research" der European University Association (EUA) in collaboration with CESAER Network, Politecnico di Torino am 9.11.2011 (8.-9.11.2011) in Turin, Italien.
  • Baaken, Thomas (2011): Science -> Marketing -> Science, Vortrag am ECIC Entrepreneurship, Commer¬sialisation & Innovation Centre der University of Adelaide, Innova 5.58, am 3.11.2011 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; Galàn Muros, Victoria (2011): Results of a Major Study on the Cooperation between Higher Education Institutions and public/private Organisations, Vortrag auf dem Berliner Symposium für Wissenschaftsmarketing der TU Berlin in der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften am 17.10.2011 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2011): "Uvajanje inovacije na trg / Introducing innovation to the market", Vortrag auf der Conference KONFERENCA ZA INOVATIVNE IN PODJETNE Ljubljana University Incubator am 28.09.2011 in Ljubljana, Slowenien
  • Kliewe, Thorsten (2011): Business Models in University Technology Transfer: Using Osterwalder's Business Model Canvas For Better Management of Partnering and IP Exploitation, Vortrag auf der T2S Technology Transfer Conference 2011 "Technology Transfer in a Global Economy" (22.-23.09.2011) am 23.09.2009 in Augsburg, Deutschland
  • Baaken, Thomas (2011): Close the Gaps - Market Analysis in Research Markets, Vortrag auf der T2S Technology Transfer Conference 2011 "Technology Transfer in a Global Economy" (22.-23.09.2011) am 22.09.2009 in Augsburg, Deutschland.
  • Davey, Todd (2011): Study On The Cooperation Between HEIs And Public And Private Organisations In Europe, Vortrag auf der T2S Technology Transfer Conference 2011 "Technology Transfer in a Global Economy" (22.-23.09.2011) am 22.09.2009 in Augsburg, Deutschland.
  • Korff, Nisha; Kesting, Tobias; Gerstlberger, Wolfgang (2011): Market Segmentation in University-Industry Technology Transfer, Vortrag auf der T2S Technology Transfer Conference 2011 "Technology Transfer in a Global Economy" (22.-23.09.2011) am 22.09.2009 in Augsburg, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2001) Hybride Wertschöpfung - Perspektiven und Grenzen", Vortrag beim "Initiativkreis Wirtschaft Oelde", am 14.09.2011 in Oelde.
  • Linnemann, Kerstin (2011): Innovation Generation through Resource Recombination: Exploring the Determinants of Resource Recombination from a Dynamic Capability Perspective, Vortrag auf dem 11. PhD Workshop der 12th International CINet Conference "Continuous Innovation: Doing More with Less" (11.-13.09.2011) am 09.09.2011 in Arhus, Dänemark
  • Kesting, Tobias (2011): Grundlagen der Marktsegmentierung. Segmenting - Targeting - Positioning, Gastvorlesung beim Dok.Net des IHI Zittau im Rahmen des Doktorandenseminars zu Marketingstrategien und Prozesse am 21.09.2011 in Münster, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Science Marketing Insights", Vortrag auf dem Expertenmeeting zum Science Marketing" an der Technology University Delft am 8. Juni 2011 in Delft, Niederlande.
  • Kliewe, Thorsten (2011): "The Knowledge Transfer Professional's Toolkit: A workshop dedicated to practical instruments to create successful knowledge transfer", workshop at the Innovation KT2011 "Challenges for Knowledge Transfer: A Time of Change" (07.07.2011), on 07.07.2011 in Sheffield, UK
  • Kesting, Tobias (2011): Industry-University Collaboration from the Point of View of Companies as Research Customers - An international Survey of textile and textile-related Industries in Germany, Belgium and the Netherlands, Vortrag auf der 18th International Product Development Management Conference "Innovate through Design" (06.-07.06.2011) am 06.06.2009 in Delft, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2011): "Public-Private Science Marketing: Joint strategies and Partnering in Science Marketing", Vortrag auf der Konferenz "1st International Conference on Science Marketing" an der Erasmus University Rotterdam, am 7. Juni 2011 in Rotterdam, Niederlande.
  • Kliewe, Thorsten (2011): "How to assess R&D projects", Präsentation in dem Workshop "Developing University-Industry Partnerships to Strengthen Innovative Economies" zur Konferenz V Forum from Science to Business and 10th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation, am 12.05.2011 in St. Petersburg, Russland.
  • Korff, Nisha (2011): Commercialisation Success - Do Drivers Change over Time, Vortrag auf dem 5. International Forum From Science-to-Business "Modern Concept of Universities and High-tech Business Cooperation (11.05. - 13.05.2011) am 12.05.2011 in St. Petersburg, Russland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Research Commercialisation and Markets -How to think about commercialisation markets in respect to research", auf dem Workshop "Developing University-Industry Partnerships to Strengthen Innovative Economies" zur Konferenz V Forum from Science to Business and 10th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation, am 12.05.2011 in St. Petersburg, Russland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Science-to-Business Marketing - a New Successful Approach for getting Higher Education & Research Institutions closer to Markets", auf der Konferenz V Forum from Science to Business and 10th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation, am 11.05.2011 in St. Petersburg, Russland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Science-to-Business Marketing - A new Model in Knowledge Transfer", Vortrag auf der Konferenz FITT for Innovation 2011 (ICT INNOVATIONS: Research / Business / Society) in der Ländervertretung Baden Württemberg am 10.05.2011 in Brüssel, Belgien.
  • Kesting, Tobias (2011): Marktorientierter Wissens- und Technologietransfer: Ein zweistufiger Ansatz zur Segmentierung industrieller Kunden auf Märkten für Forschungsleistungen, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 16.04.2011 in Osnabrück, Deutschland.
  • Kesting, Tobias (2011): Ansätze zur Übertragung des Wertkettenkonzepts nach Porter auf den Hochschulsektor, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 16.04.2011 in Osnabrück, Deutschland.
  • Linnemann, Kerstin (2010): Creative Coupling: Leveraging a firm`s innovation potential through interorganisational resource recombination, Vortrag auf dem DIME Doctoral Tutorial "Organizing for Networked Innovation" am 14.04.2010, Mailand, Italien.
  • Linnemann, Kerstin (2011): Innovation Generation through Resource Recombination, Vortrag auf dem 7th CINet Doctoral Seminar "Researching Continuous Innovation" (04.-08.04.2011) am 07.04.2011 in Mailand, Italien
  • Baaken, Thomas (2011): "La Vinculaión con la Industria deste la Perspectiva de las Institutiones de Educatión Superior", Vortrag auf der Konferenz Vinculación de las Instituciones de Educatión superior con su Entorno Económico: Retos y Oportunidades der Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo und des DAAD, am 12.02.2011 in Pachuca, Mexiko.
  • Kesting, Tobias (2011): Transfer Intermediaries in (University) Knowledge and Technology Transfer - Theoretical and empirically-based Considerations, Vortrag im Rahmen der Tagung "Deutsch-Brasilianisches Transfer Leadership Programm - Inspired by minds and nature" der Arbeitsstelle Forschungstransfer der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster am 10.02.2011 in Münster, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Science-to-Business Marketing - Erfolgsstrategie im Wissenstransfer", Vortrag im Deutsch-Brasilianisches Transfer Leadership Programm "Inspired by minds and nature" der Westfälischen Wilhelms Universität, am 10.02.2011 in Münster.
  • Kesting, Tobias (2011): Transfer Intermediaries in University-Business Cooperation. Relevance and Activities from an International Perspective, Vortrag anlässlich des Besuchs der Delegation der Universidad Autónoma del Estado de Hildago (UAEH) an der Fachhochschule Münster am 02.02.2011 in Münster, Deutschland.
  • Baaken, Thomas (2011): "Science-to-Business Marketing", Vortrag bei Innova. UPC Barcelona Tech am 10.01.2011 in Barcelona, Spanien.
  • Baaken, Thomas (2010): "Funktion und Grenzen der Delphi Methode als Prognoseinstrument", Vortrag im Rahmen des Habilitationsverfahrens am IHI Internationalen Hochschulinstitut Zittau, am 17.12.2010 in Zittau.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing als Erfolgsstrategie in der Projekt- und Drittmittelakquisition", Vortrag auf der Fachtagung "Forschung erfolgreich vermark¬ten" der Research Studios Austria (RSA) und der Österreichische Forschungs¬förderungsgesellschaft (FFG) im Haus der Forschung am 16.11.2010 in Wien, Österreich.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing - a Revolution in Technology Transfer, a Key for successful Research Commercialisation", Key-Note-Vortrag auf der GM2010 der International Association for the Scientific Knowledge, am 8./9.11.2010 in Oviedo, Spanien.
    www.iask-web.org/gm10/speakers.html
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing als Erfolgsfaktor im Transfergeschäft", Key-Note-Vortrag auf dem Statusseminar zum Innovationswettbewerb "Wirtschaft trifft Wissenschaft"im Festsaal der TU Dresden am 01./02. November 2010 in Dresden.
  • Baaken, Thomas (2010): "Denken. Lenken. Handeln: Science-to-Business Marketing", Vortrag auf dem Berliner Symposium zum Wissenschaftsmarketing, in der Berlin-Brandenburgischen Akade¬mie der Wissenschaften, am 25.10.2010 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2010): "Institutional research strategies and profiles", Vortrag auf der Jahrestagung der EUA European University Association "Diversities and Commonalities - the changing face of Europe's universities", am 22-23 October 2010, Palermo, Italien.
  • Baaken, Thomas (2010): "Kein Erfolg ohne Marketing - von Eskimos und Heimwerkern", Vortrag auf der Veranstaltung "Meeting Mittelstand - Das Erfolgspaket", des BVMW Bundesverbandes der Mittelständischen Wirtschaft, bei Bernd Münstermann GmbH & Co. KG, am 27.09.2010 in Telgte.
  • Baaken, Thomas (2010): "Verwertung von Dissertationen", Impulsvortrag und Moderation im Workshop "Verwertungsoptionen in Wissenschafts-Wirtschafts-Kooperationen im Zittauer Modell" auf der Tagung "Das Zittauer Modell der kooperativen Promotion" am Internationalen Hochschulinstitut Zittau IHI, am 13./14.09.2010 in Zittau.
    http://www.hs-zigr.de/~etc/tagung2010/?page_id=208
  • Baaken, Thomas (2010): "SCIENCE-TO-BUSINESS MARKETING - How to successfully market research competencies, capacities and results", Vortrag auf der Academy of Marketing Conference 2010, an der Coventry University Business School, am 7. Juli 2010 in Coventry, Großbritannien.
  • Baaken, Thomas (2010): "Introduction to Science-to-Business Marketing", Impulsvortrag auf dem Workshop "Science-to-Business Marketing - operationale Vorgehensweisen in sozialwissen-schaftlichen Fachbereichen" am ICSHu Instituto de Ciencias Sociales y Humanidades der UAEH Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo am 2.07.2010 in Pachuca, Mexiko.
  • Linnemann, Kerstin (2010): "Fostering Innovation Generation through Resource Recombination - A Systematic Approach towards a Model for the Likelihood of Resource Recombination", Presentation at the Academy of Marketing Conference 2010 "Transformational Marketing", Track: Science to Business Marketing, 7. July 2010, Coventry, Großbritannien.
  • Kliewe, Thorsten (2010): "The Influence of Transparency, Communication, Market Orientation and Knowledge Transfer on Research Customer Satisfaction", Proceedings of the Academy of Marketing Conference 2010, 6-8 July 2010, Coventry, Großbritannien.
  • Kesting, Tobias (2010): "The Role And Significance Of Transfer Intermediaries in University Knowledge And Technology Transfer Practice", Vortrag auf der Academy of Marketing 2010 Annual Conference 6-8 July, Ricoh Arena, Coventry, Großbritannien.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing", Impulsvortrag und Track Chair auf dem Track Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation: Intellectual Capital and University and Industry Exchanges auf der 5th IFKAD International Forum on Knowledge Asset Dynamics Conference, am 24.06.2010 in Matera, Italien.
  • Baaken, Thomas (2010): "Introduction to Science-to-Business Marketing", Impulsvortrag auf dem Workshop "Science-to-Business Marketing - strategische Vorgehensweisen an Universitäten" an der UAEH Universidad Autónoma. del Estado de Hidalgo am 30.06.2010 in Pachuca, Mexiko
  • Hölscher, Volker (2010): "Overview on select new Technology Transfer approaches", Presentation at the IV International Forum from Science to Business: The Forming and Activity of Innovative Zone around Higher Education and Science Institutions, 13. May 2010, St. Petersburg, Russland.
  • Linnemann, Kerstin (2010): "Factors that drive Resource Recombination", Presentation at the IV International Forum from Science to Business: The Forming and Activity of Innovative Zone around Higher Education and Science Institutions, 13. May 2010, St. Petersburg, Russland.
  • Hölscher, Volker (2010): "Image and Customer Satisfaction in Research Markets", Presentation at the IV International Forum from Science to Business: The Forming and Activity of Innovative Zone around Higher Education and Science Institutions, 13. May 2010, St. Petersburg, Russland.
  • Linnemann, Kerstin (2010): "Developing University-Industry Partnerships to Strengthen Innovative Economies", Workshop held as part of the IV International Forum from Science to Business: The Forming and Activity of Innovative Zone around Higher Education and Science Institutions, Track: Science-to Business Marketing, 14. May 2010, St. Petersburg, Russland.
  • Baaken, Thomas (2010): "Business-to-Business Marketing in Abgrenzung zum Business-to-Consumer Marketing" Vortrag im Doktoranden Kolloquium des Internationalen Hochschulinstituts Zittau IHI, Professor Dr. Löhr, am 04.05.2010 in Zittau.
  • Baaken, Thomas (2010): Track Chair "Open innovation strategies and models from universities and research centres"; Conference: INNOVATION 3.0 - Challenges, needs and skills of the new innovation era; TII, the Association for the Transfer of Technologies, Innovation and Industrial Information, 29./30.4.2010 in Düsseldorf.
  • Baaken, Thomas (2010): "The Importance of Technology Transfer", Vortrag auf dem 9th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation "Science-to-Buiness Marketing and Partner Relationship Management in Universities" an der Universidad Autonoma del Estado de Hidalgo (UAEH) am 12.04.2010 in Pachuca, Mexiko.
  • Baaken, Thomas (2010): "The Triangle for Innovation in Technology Transfer at Münster University of Applied Sciences", Vortrag für das Tokyo Institute of Technology, Besuch einer Delgation am 26.02.2010 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz im Wissenstransfer", Key Note Vortrag auf der Tagung "Technologietransfer - Ideen Perspektiven geben" der University Partners Interchange, am 24.02.2010 in Bonn.
  • Baaken, Thomas (2010): "Wissenschaftsmarketing oder Science-to-Business Marketing", Key Note Vortrag auf dem Symposium "Branding Knowledge Cities - a RUndUP Themaic Network Event" im Wissenschaftspark Golm/Potsdam, am 18. 02. 2010 in Potsdam.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing", Vortrag in der InnovUS Technology Transfer (Pty) Ltd, Stellenbosch University, am 10.02.2010 in Stellenbosch, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2010): "Science-to-Business Marketing", Vortrag am Research Contracts and Intellectual Property Services (RCIPS) der UCT University of Cape Town, am 09.02.2010 in Kapstadt, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2010): "Motivating academics to innovate and cooperate", Vortrag an der Nelson Mandela Metropolitan University, am 04.02.2010 in Pt. Elizabeth, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2010): "Market Research in Scientific Markets - Image and Customer Satisfaction Surveys", Vortrag an der Nelson Mandela Metropolitan University, am 03.02.2010 in Pt. Elizabeth, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2010): "Market Research - Options and Benefits Different targets of Awareness, Customer Satisfaction, Image, Market Potential Analysis", Vortrag an der Nelson Mandela Metropolitan University, am 01.02.2010 in Pt. Elizabeth, Südafrika.
  • Kliewe, Thorsten (2010): "Create The Future As You Want It - Executive Innovation Workshop for Club Sponsors", Workshop bei Adelaide Football Club, am 15.01.2010 in Adelaide, Australien.
  • Kliewe, Thorsten (2010): "Create The Future As You Want It - Staff Innovation Workshop for Club Sponsors", Workshop bei Adelaide Football Club, am 14.01.2010 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2009): "The Role of Partnering in University-Industry Relationships", Vortrag auf dem Symposium "Wirtschaft und Wissenschaft" der Universytet Eckonomiczny Krakowie und der Münster University of Applied Sciences ,am 10.12.2009 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2009): "Vom Wissenschaftler zum Unternehmer", Vortrag auf der Konferenz"Unternehmerische Universitäten 2009" der TU Berlin, am 08.12.2009 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2009): "Science-to-Business Marketing - a new ay of getting Research closer to Business", Vortrag auf der Konferenz "Science-to-Business Marketing and TechAdvanceTM a Technology Assessment Model for TTO" des Centre de recherche Public Henri Tudor, am 04.12.2009 in Luxemburg.
  • Kliewe, Thorsten; Linnemann, Kerstin (2009): "The Power of University-Industry Relationships: Fostering Collaborative Innovation by Using Science-to-Business Marketing", Workshop beim 6th International Conference on Knowledge Management, am 03.12.2009 in Hong Kong, China.
  • Baaken, Thomas (2009): "Science-to-Business Marketing", Vortrag und Seminar im MA Masterkurs "Wissenschafts-Marketing" der TU Berlin, am 07. 11.2009 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2009): "Wissen ist Markt", Vortrag auf dem 3. noventum Zukunfts- &Innovationssymposium "Erfolgreich in der Wissensgesellschaft", Mühlenhof Münster, am27.10.2009 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2009): "Von Eskimos und Heimwerkern - Geheimnisse des modernen Marketing", Vortrag auf dem Event: "Emsdetten weltoffen - Tag der offenen Wirtschaft",TWE Vliesstoffwerke GmbH&Co.KG, am 24.10.2009 in Emsdetten.
  • Baaken, Thomas (2009): "Netzwerkanalyse: Netzwerke - wie sie funktionieren und wie man sie nutzen kann", Vortrag im Methodenseminar des Politik-Masterstudiums an der Westfälischen Wilhelms Universität, PD Dr. Dirk Halm, am 22.10.2009 in Münster.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "Looking Beyond the Border: An Insight into the Science-to-Business Marketing Research Centre at Münster University of Applied Sciences in Germany", Präsentation am Institute of Innovation and Knowledge Management at Polytechnic University of Valencia, am 29.09.2009 in Valencia, Spanien.
  • Linnemann, Kerstin (2009): "Science-to-Business Marketing - ein neuer Ansatz für Forschungsvermarktung und Technologietransfer, Kundenwertanalyse in Forschungsmärkten", am 03.09.2009 in Berlin.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "Bewertung der Vermarktungsfähigkeit einer Technologie", Präsentation in Kooperation mit der Technologiestiftung Berlin, Technische Universität Berlin und TUServicegesellschaft, am 03.09.2009 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2009): "Partneringkonzepte, KAM und PRM" (u.a.), Vortrag auf der Tagung zum Science-to-Business Marketing der Technologiestiftung Berlin und der TU Berlindurchgeführt durch das S2B Marketing Research Center, am 03.09.2009 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2009): "Engineering-to-Business: Erfolgsfaktoren im Innovationsmarketing",Vortrag auf der Tagung des VDMA, Arbeitskreis Innovation bei der Göcking KonstruktionGmbH, am 01.09.2009 in Oelde.
  • Baaken, Thomas (2009): "Engineering-to-Business Marketing und Creative Coupling", Vortrag auf dem Workshop "Hybride Wertschöpfung" der Technologieförderung Münster und der Prognos AG, am 24.08.2009 in Münster.
  • Baaken, Thomas; Hölscher, Volker (2009): "Data Analysis via Excel and PASW (Predictive Analysis Software - former SPSS)", Vortrag im MBA-Programm der Christ University Bangalore an der Fachhhochschule Würzburg, am 13.08.2009 in Würzburg.
  • Baaken, Thomas (2009): "Higher Education in International Marketing by Integration of IndustryProjects", Vortrag auf der Tagung "EDULERN09 International Conference on Education and New Learning Technologies", am 07.07.2009 in Barcelona, Spanien.
  • Kesting, Tobias (2009): "Fostering New Product Development By Enhancing Interactions Between University And Industry: Outlining Key Obstacles And Presenting Managerial Implications To Overcome Them", Vortrag auf der 16th International Product Development Management Conference "Managing Dualities in the Innovation Journey", 08.-09.06.2009 in Twente, Niederlande.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "Universities and Their Role in Creating Innovation Through the Combination of Existing Intellectual Assets", Präsentation beim Symposium zur Feier der 20-jährigen Partnerschaft zwischen der Fachhochschule Münster und Krakau, am 12.05.2009 in Krakau, Polen.
  • Baaken, Thomas (2009): "Partnering and PRM - Key Success Factors in Modern TechnologyCommercialisation", Internationales Symposium "Wirtschaft und Wissenschaft" Uniwersytet Ekonomiczny Krarowie, am 10.-12.05.2009 in Krakau, Polen.
  • Baaken, Thomas (2009): "Science-to-Business Marketing", Vortrag und Seminar im MA Masterkurs"Wissenschafts-Marketing" der TU Berlin, am 25. 04.2009 in Berlin.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "Leveraging organizational resources by Creative Coupling: An evaluation-of methods for intellectual asset identification", Präsentation bei der KnowledgeGlobalization Conference, am 18.04.2009 in Boston, USA.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "Understanding Which Activities and Tangible and Intangible Exchanges Create Value in Innovation Network", Präsentation beim 6th Annual Sprott Doctoral Symposium, am 17.04.2009 in Ottawa, Kanada.
  • Kliewe, Thorsten (2009): "University-Industry Entrepreneurship: How universities can satisfybusiness partners to exploit their entrepreneurial potential", Präsentation at the International Conference on Market, Marketing & Entrepreneurship: Creating & Capturing Value in 21st Century, am 09.04.2009 in Antalya, Türkei.
  • Baaken, Thomas (2009): "Forschungsmarketing - Science-to-Business", Seminar im MBA Masterkurs "Wissenschaftsmanagement und -Marketing" der Fachhochschule Osnabrückund der CHE, am 28.03.2009 in Osnabrück.
  • Baaken, Thomas (2009): "Die Zukunft der Marke im B-to-B Marketing - 7 Faktoren einererfolgreichen Marken-positionierung", Vortrag auf dem Business Breakfast der pro-artWerbeagentur, am 27.03.2009 in der pro-art Werbeagentur in Essen.
  • Baaken, Thomas (2009): "Science-to-Business Marketing - a new way of getting Universities closer to Industry Markets", Faculty Talk, Christ University Bangalore, am 11.03.2009, Bangalore, Indien.
  • Baaken, Thomas (2009): "Wissenstransfer- und Forschungs-Marketing für die Hessischen Fachhochschulen", Impulsvortrag im Seminar und Workshop zur Vermarktung der Forschungskampagne und Weiterentwicklung des Transfers am 26.02.2009 in Frankfurt/M.
  • Baaken, Thomas (2009): "Einführung in die Grundlagen des Business-to-Business Marketing", Impulsvortrag im Rahmen des Sektionsseminars für Promovenden "Business-to-Business Marketing", Sektion Professor Gerstlberger, Promotionsstudium IHI Zittau, am 25.02.2009 in Nordhausen.
  • Baaken, Thomas (2009): "How to think out about Commercialisation markets in respect to research and spin out opportunities Research Entrepreneurship", Vortrag auf dem Workshop "Commercialising Research Through Spin-Offs/Start Ups. Workshop for the establishment of the approach, opportunity identification and development for creating spin-offs / start ups from research: an international perspective". 06.02.2009, Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd (2009): "Creating Entrepreneurial Value through University-Industry Interaction - How Universities Can Acquire and Satisfy Business Partners to Exploit Their Entrepreneurial Potential", Vortrag auf der 6th AGSE International Entrepreneurship Research Exchange, 3-6 February 2009, Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2009): "Partnering and Marketing concepts in Knowledge Transfer and University-Industry Interaction" Vortrag auf dem Seminar "Key Account Management and Customer Relationship Management in Universities", der Rectors' Conference of Finnish Universities of Applied Sciences ARENE ry und FINPIN Finnish Entrepreneurship and Innovation Network for Higher Education, 22. January 2009 in Helsinki, Finnland.
  • Baaken, Thomas (2008): "Marketing for Research", Vortrag ProTon Seminar, ProTon Brüssels, am 3. Dezember 2008 in Brussels, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2008): "Applying Marketing Strategies to Research and getting Research closer to Markets", Vortrag ECIC Seminar Series, The University of Adelaide, am 13. Oktober 2008 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2008): "New concepts in Knowledge Transfer and Research Commercialisation", Vortrag bei Flinders Partners Pty Ltd, Flinders University, Mark Oliphant Bedford Park, am 13. Oktober 2008 in Adelaide, Australien.
  • Kesting, Tobias (2008): "The Value Chain as a Starting Point for successful Knowledge and Technology Transfer from Universities to Research Customers. Chances and Challenges with Regard to the Transfer of Michael E. Porter's Concept to University Institutions", Vortrag auf der Konferenz "Austauschprozesse" Münster, 02.10.2008.
  • Kliewe, Thorsten (2008): "How to Analyse and Enhance Value Creation in Innovation Networks Involving University and Industry: Providing a Discussion Basis for Applying the Value Chain and Value Network Approach", Presentation at the 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation: Extracting the Value out of University-Industry Interaction, Münster, 02.10.08.
  • Baaken, Thomas (2008): "Select Instruments of Science-to-Business Marketing", Vortrag auf dem 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation "Extracting the Value out of University-Industry Interaction" (Science Marketing, Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft, trans2tech) 2. Oktober 2008 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - the new concept for KnowledgeTransfer and successful Research Commercialisation", Vortrag auf dem 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation "Extracting the Value out of University-Industry Interaction" (Science Marketing, Stiferverband für die Deutsche Wissenschaft, trans2tech) am 1. Oktober 2008 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - a new concept for innovative TechTransfer and successful Research Commercialisation", Vortrag auf dem Colloquium Master in Science Education and Communication & Science Information and Press Office Technische Universiteit Delft, 29. September 2008, Delft, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz zur Entwicklung der Zusammenarbeit Wissenschaft-Wirtschaft", Vortrag im Rahmen des Sektionsseminars "Forschungsmarketing - Science-to-Business Marketing" Sektion Prof. Gerstlberger, Promotionsstudium des IHI Zittau am 10. September 2008 in Oldenburg.
  • Kliewe, Thorsten (2008): "Fostering Innovation by Enhancing University-Industry Collaboration: Empirical Findings Showing How Universities Can Satisfy Their Industrial Customers to Create a Continuous Innovation Environment", Presentation at the 9th International CINet Conference: Radical Challenges for Innovation Management am 08.09.2008 in Valencia, Spanien.
  • Baaken, Thomas (2008): "Overview on select new Technology Transfer approaches", Vortrag auf dem trans2tech Workshop "Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model", Consorzio Pisa Ricerche am 27. August 2008 in Pisa, Italien.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; von Hagen, Friederike (2008): "Higher Education, Research & Technology Transfer in Australia", Vortrag auf dem trans2tech Workshop "Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model", Consorzio Pisa Ricerche am 27. August 2008 in Pisa, Italien.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd (2008): "Forschungsmarketing und Akquisitionsstrategien Science-to-Business Marketing - 6 Thesen als strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen", Vortrag auf dem Arbeitskreis "Optimierung von Transfer- und Verwertungsstrukturen" der InnovationsAllianz NRW in der IFT GmbH und der FH Düsseldorf am 30.06.2008 in Düsseldorf.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - ein strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen", Vortrag auf der iq brandenburg - Wissenschaft für Unternehmen der ZAB ZukunftsAgentur Brandenburg am 24.06.2008 in Brandenburg.
  • Baaken, Thomas (2008): "Select new Technology Transfer approaches", Presentation to Trans2tech Workshop Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model including the use of Value Chains in TechTransfer, Barcelona Media - Innovation Centre am 19.06.2008 in Barcelona, Spanien.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - ein strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen", Vortrag auf der iq brandenburg - Wissenschaft für Unternehmen der ZAB ZukunftsAgentur Brandenburg am 24.06.2008 in Brandenburg.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd (2008): "Forschungsmarketing und Akquisitionsstrategien Science-to-Business Marketing - 6 Thesen als strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen", Vortrag auf dem Arbeitskreis "Optimierung von Transfer- und Verwertungsstrukturen" der InnovationsAllianz NRW in der IFT GmbH und der FH Düsseldorf am 30.06.2008 in Düsseldorf.
  • Kliewe, Thorsten (2008): "Fostering Innovation by Enhancing University-Industry Collaboration: Empirical Findings Showing How Universities Can Satisfy Their Industrial Customers to Create a Continuous Innovation Environment", Presentation at the 9th International CINet Conference: Radical Challenges for Innovation Management am 08.09.2008 in Valencia, Spanien.
  • Kliewe, Thorsten (2008): "How to Analyse and Enhance Value Creation in Innovation Networks Involving University and Industry: Providing a Discussion Basis for Applying the Value Chain and Value Network Approach", Presentation at the 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation: Extracting the Value out of University-Industry Interaction am 02.10.08 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2008): "Motivating academics to innovate and cooperate", Presentation within to Confrenece", Marketing inovaí aneb Jak prodat svuj vynáles?" at CeTT Centrum pro Trasnsfer Technologií at the Technology Centre AS CR am 05.06.2008 in Prag, Tschechien.
  • Baaken, Thomas (2008): "Business-to-Business Marketing - Erfolgsfaktor Mittelstandsmarketing", Vortrag auf der Konferenz "Hidden Champions - Erfolgsfaktor Mittelstandsmarketing" zum 40jährigen Bestehen des Marketingklubs Münster/Osnabrück in der Sparkassenakademie Münster, 09.05.2008.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - a revolution in modern Technology Transfer", Key Note Presentation at the 1st International Conference of Applied Arts "Applied Arts and Future Expectations" Mansoura University at Damietta am 13.-15.05.2008 in Damietta, Ägypten.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-Marketing - the Workshop", Workshop at the 1st International Conference of Applied Arts", Applied Arts and Future Expectations" Mansoura University at Damietta am 14.05.2008 in Damietta, Ägypten.
  • Baaken, Thomas; Kliewe, Thorsten (2008): "Forschungsmarketing durch und über Ausgründungen?", Vortrag auf dem Forum "Marketing und Vertrieb" des Fraunhofer Instituts für Lasertechnik ILT am 07.05.2008 in Aachen.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - ein strategischer Ansatz zur Forschungsentwicklung an Fachhochschulen", Bundesdekanekonferenz Wirtschaftswissenschaften am 08.- 09.05.2008 in Heide.
  • Baaken, Thomas (2008): "From Push to Pull. The Marketing Approach in Generating Business for Universities", Key Note Presentation at the conference "Promoting Entrepreneurship at Universities" of FinPin, Hämeenlinna, Finnland, 21.04.2008.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; Kliewe, Thorsten (2008): "Fostering Entrepreneurial Spirit and Extracting Entrepreneurial Value - Comparing Successful Approaches Taken by a Large Private Organisation with that of a Highly Regarded University", Presentation at the conference "Promoting Entrepreneurship by Universities" am 21.04.2008 in Hämeenlinna, Finnland.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - a revolution in modern Technology Transfer", Conference Presentation Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo am 11.04.2008 in Pachuca, Mexiko.
  • Baaken, Thomas (2008): "Market Research in Scientific Markets - Image and Customer Satisfaction Surveys", Gastseminar im Masterkurs "Wissenschaftsmanagement" der Fachhochschule Osnabrück und der CHE am 29.03.2008 in Osnabrück.
  • Baaken, Thomas (2008): "Ein neuer Ansatz künftiger Wissenschafts-Wirtschafts-Kooperationen - Science Marketing", InnoMedia Workshop "Innovationsmanagement", Fachhochschule Münster am 12.03.2008 in Münster.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; Giochetti, Cinzia; Ysern, Marta; Louch, Catherine (2008): "Building Strategic Partnerships", Driving Innovation from Science to Business - How customized marketing practices can help, European Trans2Tech Conference am 06.03.2008 in Aix en Provence, Frankreich.
  • Baaken, Thomas (2008): "CUSTOMER SATISFACTION MEASURMENT IN SCIENCE- TO- BUSINESS MARKETING - A NEW WAY OF GETTING RESEARCH CLOSER TO MARKETS", Driving Innovation from Science to Business - How customized marketing practices can help, European Trans2Tech Conference am 06.03.2008 in Aix en Provence, Frankreich.
  • Baaken, Thomas (2008): "Die 7 P erfolgreichen B-to-B Marketings - von der Technik zum Nutzen im Technologie- und Innovationsmarketing", InnoMedia Business-Breakfast Marke¬tingforum, pro-art werbeagentur am 04.03.2008 in Emsdetten.
  • Baaken, Thomas (2008): "Partnering in Science-to-Business Relationships", Presentation on the Symposium "Entrepreneurship in Higher Education", Saxion Hogescholen am 07.02.2008 in Enschede, Niederlande.
  • Baaken, Thomas; Davey, Todd; Giochetti, Cinzia; Ysern, Marta; Louch, Catherine (2008): "Finding the right Partner", presentation on the Conference PROTON am 31. 01.2008 in Turin, Italien.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing", Vortrag an der Hochschule für angewandte Wissenschaften München am 25.01.2008 in München.
  • Baaken, Thomas (2008): "Science-to-Business Marketing - wie kann Wissenschaft näher am Markt arbeiten", Vortrag bei der SBV Herminonia am 24.01.2008 in München.
  • Baaken, Thomas (2007): "Kundenzufriedenheiten unter Forschungskunden aus Sicht der Kunden und der Forschungsanbieter. Bisher durchgeführte Studien", Workshop der UAS7 (www.uas7.org) am 14.12.2007 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2007): "Partner Relationship Management", Conference on Responsible Partnering between Research and Industry - Progress and Remaining Challenges in Effective Collaboration and Knowledge and Technology Transfer am 03.-04.12.2007 in Lissabon, Portugal.
  • Baaken, Thomas (2007): "SME Participation in Research, panellist at the third round table on improving SME participation in European Research Funding", Detect-It2 and ProTon Europe, Calouste Gulbenkian Foundation am 03.12.2007 in Lissabon, Portugal.
  • Davey, Todd (2007): "A Model for Technology Evaluation" Pan-European INNOV 7 Interim Conference for Technology Transfer Professionals am 04.12.2007 in Essen.
  • Baaken, Thomas (2007): "How to motivate researchers and employees to innovation", Technical University of Prague; Technology Centre AS CR of the Czech Academy of Sciences am 20.11.2007 in Prag, Tschechien.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science Marketing - a new concept for innovative TechTransfer and successful Research Commercialisation", High Council of Egyptian Universities and delegates of different Egyptian Universities am 11.11.2007 in Kairo, Ägypten.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-marketing as key factor in future technology transfer and innovation", China-EU Conference on Innovative Management of Technology Transfer" der AMSTAC (Association of the Management of Scientific and Technical Achievement of China), TII und des Science Marketing Research Centre Münster am 26.-28.09.2007 in Beijing, China.
  • Baaken, Thomas; Gökduman, Sinan (2007): "Kundenzufriedenheit und Markenpositionierung - Ableitungen aus einer Kundenzufriedenheitsanalyse im Forschungsmarkt der Türkei auf die Markenpositionierung von Hochschulen", "2. Markentag Istanbul" Marmara Universität am 07.09.2007 in Istanbul, Türkei.
  • Von Hagen, Friederike (2007): "Customer Satisfaction measurement in research markets and its impact on science marketing strategies - a comparison on Germany, Australia, South Africa and Japan", "China-EU Conference on Innovative Management of Technology Transfer" der AMSTAC (Association of the Management of Scientific and Technical Achievement of China), TII und des Science Marketing Research Centre Münster am 26.-28.09.2007 in Beijing, China.
  • Plewa, Carolin (2007): "The Australian Best Practices in Science Marketing", "China-EU Conference on Innovative Management of Technology Transfer" der AMSTAC (Association of the Management of Scientific and Technical Achievement of China), TII und des Science Marketing Research Centres Münster am 26.-28.09.2007 in Beijing, China.
  • Baaken, Thomas (2007): "PRM - Partner Relationship Management as part of Science-to-Business Marketing", Symposium Customer Relationship Management (CRM) at Universities, Coventry University am 26.06.2007 in Coventry, Großbritannien.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-to-Business Marketing as a new solution in TechTransfer", Inra Transfert am 29.03.2007 in Paris, Frankreich.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-to-Business Marketing and Partnering as Key Success Factors in Future Innovation", Tagung der BDU "Science to Business - Bridging the Gap" am 22.03.2007 in Amsterdam, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-to-Business Innovation - Marketing, Partnering and successful Research Commercialisation", Sohar University am 05.03.2007 in Sohar, Oman.
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-to-Business Marketing, Partnering and successful Research Commercialisation", American University of Sharjah am 04.03.2007 in Dubai/Sharjah, UAE,.
  • Baaken, Thomas (2007): "Forschung und Innovation - Science-to-Business Marketing als neuer Ansatz im künftigen Wissenstransfer", Konferenz "Die Rolle der Universität in Forschung und Innovation, Il ruolo dell'università nella ricerca e nell'innovazione, The role of the University in research and innovation", Freie Universität Bozen am 23.02.2007 in Bozen, Italien.
  • Conference Bozen
  • Baaken, Thomas (2007): "The Role of Higher Education in Knowledge Transfer", A Colloquium of the German University Liason Offices at the DAAD, New York, The German Federal Ministry for Education and Research (BMBF), and the Woodrow Wilson International Center for Scholars am 15.02.2007 in Washington, USA.
  • Knowledge Transfer of Tomorrow - Flyer
  • Baaken, Thomas (2007): "Science-to-Business Marketing - erfolgreiche Forschungsvermarktung", auf der Tagung "Hochschulmarketing - Herausforderung und Erfolgsfaktoren im Wettbewerb" der Wissenschaftlichen Gesellschaft für Marketing und Unternehmensführung und des CHE Centrum für Hochschulentwicklung am 15.01.2007 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science to Business Marketing - a new way of successful Science and Industry Cooperation", Atlantic-Transfer Conference Series, Science to Industry, Illinois Institute of Technology am 17.11.2006 in Chicago, USA.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science to Business Marketing", Degussa. Creavis Technologies & Innovation am 13.11.2006 in Marl.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science to Business Marketing - a way of Successful Research Commercialisation by Getting Research(ers) Closer to Markets", Vorlesung, Coventry University Technology Park am 24.10.2006 in Coventry, Großbritannien.
  • Baaken, Thomas (2006): "Non-Traditional Tech Transfer - Use your researcher more actively! ", Conference of ASTP (Association of Sciences Transfer Professionals) "Looking Beyond Traditional Technology Transfer", am 24.10.2006 in Nice - Sophia Antipolis, Frankreich.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science Marketing" Workshop "Science-to-Business Marketing" des TTN (TechnologieTransferNetzwerk Hessen) am 12.10.2006 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science to Business Marketing" TecMinho, Universidade do Minho am 18.09.2006 in Guimarães, Portugal.
  • Baaken, Thomas (2006): "Trans2Tech Innovation Evaluation Systems", Trans2Tech Consortium Meetings, INRA Transfert am 14.09.2006 in Paris, Frankreich.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz zur Entwicklung der Kooperationen Wissenschaft-Wirtschaft", Modul "Science-to-Business Marketing" im Masterstudiengang "Wissenschaftsmarketing" der TU Berlin am 09.09.2006.
  • Baaken, Thomas (2006): "Customer satisfaction measurement in Science-to-Business Marketing", "2006 Science Marketing Practitioners' Clinic", TII/ ProTon/ Calibre Communications am 31.08.2006 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2006): "Marketingstrategien für innovative Produkte aus den Hochschulen", Strategie-Workshop "Aufbau einer Innovationsallianz" Fraunhofer Institut für Lasertechnik (ILT) der RWTH Aachen am 15.08.2006 in Aachen.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz zur Revolution des Technologietransfers", Strategie-Workshop der hessischen Staatskanzlei "Wissens- und Technologietransfer zwischen Hochschulen und Wirtschaft" am 18.07.2006 in Wiesbaden.
  • Baaken, Thomas (2006): "Professionalisierung und Vernetzung in Transfer und Wissenschaftsmarketing. Good practice international", Strategie-Workshop "Aufbau einer InnovationsAllianz" im Technologiehof Münster am 19.06.2006 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2006): "Wissenschafts-Sponsoring", Konferenz Marketing Horizonte 2006 - Der Marketingfachkongress "Sponsoring. Erfolgsfaktor Partnerschaft" des MTP am 19.05.2006 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2006): "Customer Expectations & Customer Satisfaction in Research Markets", ProTon Europe Expert Workshop: "How to market Research? Benefit Expectations of Research Partners" am 17.05.2006 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas; Ryo Soda; Yoshio Sugasawa (2006): "Cooperation with External Research Institutions in Product/Technology Development: Based on the Results of Comparative Surveys in Australia, Germany and Japan", Conference IAMOT 15th International Conference on Management of Technology am 22.-26.05 2006 in Beijing, P.R. China.
  • Baaken, Thomas (2006): "Wissenschafts-Sponsoring", Konferenz Marketing Horizonte 2006 - Der Marketingfachkongress: "Sponsoring Erfolgsfaktor Partnerschaft" des MTP am 19.05.2006 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2006): "Customer Expectations & Customer Satisfaction in Research Markets", ProTon Europe Expert Workshop: "How to market Research? Benefit Expectations of Research Partners" am 17.05.2006 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2006): "European Networking - SCIENCE-TO-BUSINESS-SCIENCE-TO-SCIENCE-BUSINESS-TO-SCIENCE", Workshop: "The Paradigm of Research & Technology Driven Innovation - From Knowledge to Market" der Hanseatic Innovating Regions - Strategic conference am 10.05.2006 in Amsterdam, Niederlande.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz zur Revolution des Technologietransfers", Workshop der Technologiestiftung Schleswig Holstein, Haus der Wirtschaft am 08.05.2006 in Kiel.
  • Baaken, Thomas; von Hagen; Friederike; Plewa, Carolin (2006): "Performance by Markets -A new Way of Successful Research Commercialisation by Getting Research Closer to Markets", 2nd Workshop on the process of reform of University systems and sustainable economic competitiveness, Fondazione Giorgio am 04.-06.05.2006 Venedig, Italien.
  • Baaken, Thomas (2006): "News in Marketing", Business Breakfast der BioInnovation SA am 06.03.2006 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2006): "Adelaide Deloitte Boardroom Talk", Baordroom Meeting der Deloitte Touch Thomatsu am 03.03.2006 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2006): "Innovative Approaches in Commercialisation Consulting", Workshop: "Adelaide Deloitte Innovation Zone", Deloitte Touch Thomatsu am 27.02.2006 Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2006):"Science Marketing - ein neuer Ansatz zur Revolution des Technologietransfers. Erwartungen von Forschungskunden als Ausgangspunkt", Workshop Responsible Partnering - Effektivere Kooperationen zwischen Hochschule und Industrie und Verwertung von Forschungsergebnissen (Europäische Good Practice) der ProTon Europe, Universität Bonn am 08.02.2006 in Bonn.
  • Baaken, Thomas (2006): "Science Marketing - ein innovativer Ansatz zur Weiterentwicklung des Technologietransfers und zur erfolgreichen Drittmitteleinwerbung", Konferenz Zukunftsszenarien des Wissens und Technologietransfers zwischen Hochschule und Wirtschaft: Erfolgsmodelle, Anforderungen und Bewertungsmaßstäbe, Universität Frankfurt am 09.02.2006 in Frankfurt am Main.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science-to-Business Marketing. Vom Technologietransfer zum Forschungsmarketing - ein innovativer Ansatz zur Zusammenarbeit von Wissenschaft und Wirtschaft", Sitzung des Impulskreises Austauschprozesse Wirtschaft-Politik-Wissenschaft des BDI Bundesverbandes der Deutschen Industrie, im Hause der Bertelmann Stiftung am 05.12.2005 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2005): "Applying Marketing Strategies to Research - a new way of getting Research to successful Commercialisation", UNIFAE/FAE Business School Brasilien am 24.11.2005 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2005): "S2B - Science-to-Business Marketing; Strategien und Instrumente des Wissenschaftsmarketing", AFM Marketingtagung am 11.-12.11.2005 in Ingolstadt.
  • von Hagen, Friederike (2005): "Forschung und Unternehmen - Science Marketing verbindet!...und sie wissen nicht, was sie tun?", AFM-Marketing-Fachtagung 2005 in der Fachhochschule Ingolstadt am 12.11.2005 in Ingolstadt.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science to Business Marketing- A new way of Successful Research Commercialisation by Getting Research Closer to Markets", 5th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation and 1st International Conference/Workshop on Business, Technology and Competitive Intelligence am 26.10.2005 in Tokyo, Japan.
  • von Hagen, Friederike; Baaken, Thomas; Hölscher, Volker; Plewa, Carolin (2005): "International Customer Satisfactory Surveys (Germany and Australia) and Research Provider Surveys (Germany and Europe)", 5th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation and 1st International Conference/Workshop on Business, Technology and Competitive Intelligence am 26.10.2005 in Tokyo, Japan.
  • Funcke, Werner; Grosse, Gisela; Leonhardt, Marie-Luise; von Lojewski, Ute; Schröder, Carsten (2005): "Transfer of Research and Knowledge at Münster University of Applied Sciences", 5th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation and 1st International Conference/Workshop on Business, Technology and Competitive Intelligence am 26.10.2005 in Tokyo, Japan.
  • Quester, Pascale; Plewa, Carolin (2005): "The Effect of A University's Market Orientation On The Industry Partner's Relationship Perception and Satisfaction", 5th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation and 1st International Conference/Workshop on Business, Technology and Competitive Intelligence am 25.10.2005 in Tokyo, Japan.
  • Baaken, Thomas (2005): "Applying Marketing Strategies to Research - A new way of getting Research to successful Commercialisation", 4th International Conference/Workshop on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation am 18.-19.10.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike; Hölscher, Volker; Plewa, Carolin (2005): "International Customer Satisfactory Surveys (Germany and Australia) and Research Provider Surveys (Germany and Europe)", 4th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation am 18.-19.10.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2005): "Marketing Research: from the Lab to the Market Place", Training School der ProTon "Making Technology Transfer Offices a Success", UCA University of Cádiz am 03.-04.10.2005 in Cádiz, Spanien.
  • Baaken, Thomas (2005): "S2B Science-to-Business Marketing: Vom Technologietransfer zum Forschungs-marketing - ein innovativer Ansatz der Fachhochschule Münster", Zwei-Löwen-Klub am 20.09.2005 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2005): "Wachstumkonzepte in Dienstleistungsmärkten", Impulsstatement auf dem Book Launch "Wachstumkonzepte in Dienstleistungsmärkten", des Autorenteam Bobiatynski, Gehrmann, Krause; Berlin Capital Club am 06.09.2005 in Berlin.
  • Baaken, Thomas; Plewa, Carolin; Quester, Pascale (2005): "Science Marketing: Best Practice, Research Agenda and a Conceptual Framework", 12th Biennial World Marketing Congress am 06.-09.07.2005 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2005): "Successful marketing measures of research commercialisation", Science Marketing Workshop und Internationales Symposium, CUE Akademia Ekonomiczna Krakowie am 30.05.2005 in Krakau, Polen.
  • Baaken, Thomas (2005): "Research Commercialisation at the University of Applied Sciences Muenster", Science Marketing Workshop und Internationales Symposium, CUE Akademia Ekonomiczna Krakowie am 30.05.2005 in Krakau, Polen.
  • von Hagen, Friederike (2005): "Customer Satisfaction Surveys in Research Commercialisation", Science Marketing Workshop und Internationales Symposium, CUE Akademia Ekonomiczna Krakowie am 30.05.2005 in Krakau, Polen.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science Marketing - local, regional and international experiences", German-Dutch University Days May 23rd/24th 2005 Westfälische Wilhelms-Universität am 23.05.2005 in Münster.
  • von Hagen, Friederike (2005): "Customer Satisfaction Surveys in Research Commercialisation", Workshop at the Annual TII Conference am 29.04.2005 in Freiburg, Schweiz.
  • Gosejohann, Stefanie (2005): "Instruments of Science Marketing/ successful marketing measures with examples from the University of Applied Sciences Muenster", Workshop at the Annual TII Conference am 29.04.2005 in Freiburg, Schweiz.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science-to-Business Marketing - bringing University Research closer to Markets", University of Pretoria, Vortrag bei Dr Mohammed Jeena, Director of Research Commercialisation and Strategy am 24.02.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science-to-Business Marketing - bringing University Research closer to Markets", University of Pretoria, Vortrag bei Prof Roelf Sandenbergh, Dean of Faculty am 24.02.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2005): "Technology Sales and Commercialisation", Gastvorlesung an der University of Pretoria im "Technology Management", Prof Tinus Pretorius, am 23.02.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science- to- Business Marketing - bringing University Research closer to Markets", University of Pretoria, Prof Robin Crewe, Vice President Research am 23.02.2005 in Pretoria, Südafrika.
  • Baaken, Thomas (2005): "Science-to-Business Marketing as a key success factor in research commercialisation", Tagung "RFO Change on Borders (www.change-on-borders.net) der EUREGIO am 28.01.2005 in Enschede, Niederlande.
  • Plewa, Carolin; Quester, Pascale (2004): "'Champions' and University-Industry Relationships", 12th International Colloquium on Relationship Marketing am 04.-06.12.2004 in Hamilton, Neuseeland.
  • Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike; Plewa, Carolin (2004): "A Study of Research Customers: Overall Satisfaction and Recommendations for Improvements", Australian & New Zealand Marketing Academy Conference am 29.11-01.12.2004 in Wellington, Neuseeland.
  • Plewa, Carolin; Quester, Pascale; Baaken, Thomas (2004): "Marketing Orientation in University-Industry Linkages", Australian & New Zealand Marketing Academy Conference am 29.11.-01.12.2004 in Wellington, Neuseeland.
  • Baaken, Thomas (2004): "The Science Marketing Approach to Working with Industry" Second ProTon Europe Annual Conference 2004, University College Dublin am 21.-23.11.2004 in Dublin, Irland.
  • von Hagen, Friederike (2004): "Forschung und Unternehmen - Science Marketing verbindet!", AFM-Marketing-Fachtagung 2004 in der Fachhochschule für Wirtschaft am 19.-20.11.2004 in Berlin.
  • Grosse, Gisela (2004): "Partnerschaften: Strategien der Hochschule - Partnering und Wissenschaftsmarketing an der FH Münster", Tagung "Mogelijkheden door Opleidingsmarketing" der EUREGIO und Saxion Hogeschool am 10.11.2004 in Enschede, Niederlande.
  • Plewa, Carolin (2004): "Marketing komplexer Dienstleistungen und Produkte am Beispiel der Forschung", Fachhochschule Münster am 26.10.2004 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2004): "Successful Research Commercialisation", Adelaide Research and Innovation (ARI) am 24.09.2004 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2004): "New ways of getting University Research to Markets", Gastvorlesung an der School of Commerce, The University of Adelaide am 24.09.2004 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2004): "Strategic Success Factors in Research Commercialisation", Tagung "Dilemmas, Deals and Dollars in Biotechnology" BioInnovation SA am 23.09.2004 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2004): "The Commercial World", Commercialisation Awareness Program "Research: A Commercial Perspective" der University of Adelaide am 21.09.2004 in Adelaide, Australien.
  • Hölscher, Volker (2004): "Science Marketing F&E Schwerpunkt des Landes NRW an der Fachhochschule Münster", Sitzung der IHK-Industriedezernenten und Technologiereferenten am 19.10.2004 in Düsseldorf.
  • Plewa, Carolin (2004): "Characteristics and Key Success Factors of University-Industry Linkages: a relationship perspective", 3rd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation am 19.10.2004 in Brüssel, Belgien.
  • von Hagen, Friederike (2004): "Customer Satisfaction Surveys in Research Commercialisation", 3rd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation am 19.10.2004 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2004): "New Ways of getting University Research to Market", 3rd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation am 19.10.2004 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2004): "The Science Marketing Approach to successful Research Commercialisation, European Commission DG Research, Isi Saragossi, Dennis Dambois am 18.10.2004 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2004): "The Science Marketing Approach to successful Research Commercialisation, European Commission DG Enterprise am 18.10.2004 in Brüssel, Belgien.
  • Baaken, Thomas (2004): "Commercial and Business Planning", Leadership Development Program an der University of Adelaide am 17.10.2004 in Adelaide, Australien.
  • Plewa, Carolin (2004): "Characteristics and Key Success Factors of University-Industry Linkages: a relationship perspective", 2nd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation, Fachhochschule Münster am 15.10.2004 in Münster.
  • von Hagen, Friederike (2004): "Customer Satisfaction Surveys in Research Commercialisation", 2nd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation, Fachhochschule Münster am 15.10.2004 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2004): "New Ways of getting University Research to Markets", 2nd Conference on Science-to-Business Marketing and successful Research Commercialisation, Fachhochschule Münster am 15.10.2004 in Münster.
  • Plewa, Carolin; Quester, Pascale (2004): "Modelling Successful Innovation-Oriented University-Industry Relationships", 5th International CINet Conference am 22.-25.09.2004 in Sydney, Australien.
  • Plewa, Carolin (2004): "Science-to-Business Marketing", Workshop: Die erfolgreiche Vermarktung von Forschung, Fachhochschule Köln am 07.07.2004 in Köln.
  • Plewa, Carolin; Quester, Pascale (2004): "Organisational Culture Difference and University-Industry Relationships: An exploratory study", Marketing Science Conference am 24.06.2004 in Rotterdam, Niederlande.
  • Plewa, Carolin (2004): "Science to Business Marketing", Gastvorlesung Fachhochschule Münster am 15.06.2004 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2004): "Cross Cultural Research & Development", Statements und Vortrag auf der Veranstaltung "Kennisinnovatief Ondernemerschap" der Saxion Hogescholen, am 11.06.2004 in Enschede, Niederlande.
  • Baaken, Thomas; Hölscher, Volker (2004): "Knowledge Marketing ein Ansatz zur Vermarktung von Wissen in der künftigen Wissensgesellschaft", Ministerium für Wissenschaft und Forschung NRW am 09.06.2004 in Düsseldorf.
  • Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike (2004): "New ways of getting University Research to markets", Technology and Economic Development Division der Texas A&T University (TAMU), Gary Sera, College Station Texas am 08.04.2004.
  • Baaken, Thomas; von Hagen, Friederike (2004): "New ways of getting University Research to markets", IC² (Innovation, Creativity & Capital), University of Texas am 06.04 2004 in Austin, USA.
  • Baaken, Thomas; Plewa, Carolin (2004): "Key Success Factors in Research Commercialization", Conference "International Association of Management of Technologies" (IAMOT) 2004 am 03.-07.04.2004 in Washington D.C, USA.
  • Baaken, Thomas (2004): "Should Research care about Markets?", CEO-Forum der TCG (Technology Commercialisation Group) am 30.01.2004 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2004): "How Marketing effects Research", BioInnovation SA am 15.01.2004 in Adelaide, Australien.
  • Plewa, Carolin (2003): "Characteristics and Key Success Factors of University-Industry Linkages: A Relationship Perspective", Science Marketing: A Talkfest on Successful Research Commercialisation New and Inspiring Aspects from Australia and Europe am 09.12.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "New ways of getting University Research to markets", Science Marketing: A Talkfest on Successful Research Commercialisation New and Inspiring Aspects from Australia and Europe am 09.12.2003 in Adelaide, Australien.
  • von Hagen, Friederike (2003): "Survey of Australian Research Clients", Science Marketing: A Talkfest on Successful Research Commercialisation New and Inspiring Aspects from Australia and Europe am 09.12.2003 in Adelaide, Australien.
  • von Hagen, Friederike; Plewa, Carolin (2003): "Survey of Research Clients in South Australia", Science Marketing: A Talkfest on Successful Research Commercialisation New and Inspiring Aspects from Australia and Europe am 09.12.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "University Research closer to markets", Murdoch University, Prof Andris Stelbovics am 11.11.2003 in Perth, Australien.
  • Gochermann, Josef (2003): "Kunden für Forschungsdienstleister, Bedürfnisse - Erwartungen - Potentielle Kunden", im Workshop "Mit Forschungskommunikation zum Erfolg", Stiftung Industrieforschung am 29.10.2003 in Berlin.
  • Baaken, Thomas (2003): "Science Marketing - a new way of getting University Research to markets", University of South Australia, Prof David Corkindale am 16.10.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "The Market as a Key Factor for Commercial Success", Commercialisation Awareness ProgramResearch: "A Commercial Perspective" der University of Adelaide am 24.09.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "Market Research and Marketing for New Businesses", Entrepreneurial Challenge, University of Adelaide, Hewlet Packard and Deloitte Touche Tohmatsu am 30.07.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "Results and Recommendations of a comparative survey in 2 countries on Research Marketing", Präsentation in Adelaide Research and Innovation (ARI), Dr Steve Winslade am 07.07.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "Science Marketing & Technology Transfer", Seminar & Symposium, The National Wine Centre of South Australia am 23.-26.06.2003 in Adelaide, Australien.
  • Gochermann, Josef (2003): "Science Marketing - Forschungseinrichtungen und ihre Märkte", Sondervorlesungsreihe des ZuFo Zentrum für Umweltforschung, Westfälische Wilhelms Universität am 05.06.2003 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2003): "Science Marketing", Konferenz der Prorektoren für Forschung und Entwicklung des Landes NRW am 15.05.2003 in Aachen.
  • Baaken, Thomas (2003): "Science Marketing - Strategische Erfolgsfaktoren erfolgreicher Kooperation zwischen Großindustrie und klein- und mittelständischer Wirtschaft mit Hochschulen und Forschungseinrichtungen", Konferenz "Standortfaktor Wissenschaft - Erfolgreiche Vernetzung von Bildung, Forschung und Wissenschaft durch Marketing" Akademie der Wissenschaften am 12.-13.5.2003 in Berlin.
  • Gochermann, Josef (2003): "Kooperationen von technologieorientierten KMU und FuE-Einrichtungen", Konferenz "Standortfaktor Wissenschaft - Erfolgreiche Vernetzung von Bildung, Forschung und Wissenschaft durch Marketing" Akademie der Wissenschaften am 12.-13.5.2003 in Berlin.
  • von Hagen, Friederike (2003): "Delphi by Using the Internet", Vortrag an der School of Commerce der University of Adelaide am 30.04.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2003): "How to deal with a customers knowledge gap", im Rahmen des Seminars "Leading and Managing", Antonio Dottore, Education Centre of Innovation and Commercialisation (ECIC) der University of Adelaide am 22.03.2003 in Adelaide, Australien.
  • Baaken, Thomas (2002): "Science Marketing - Lessons Learned of a four year Success Period", Vortrag auf der Konferenz "Science, Society and the Market" der TII am 18.-19.04.2002 in Turin, Italien.
  • Baaken, Thomas (2002): "Knowledge Management", Einführungsvortrag und Moderation des Workshops "Nutzen und Wirkung des KM für die BASF" der BASF Coatings AG am 21.03.2002 in Münster.
  • Baaken, Thomas (2002): "Knowledge Management in R&D", Tagungsleitung der IIR Konferenz am 04. - 05.3.2002 in Frankfurt/Main.
Seite drucken